Despre

Liceul Tehnologic UCECOM “Spiru Haret” Craiova implementeaza in perioada 28.12.2020 – 27.12.2021 proiectul Erasmus +, Nr. 2020-1-RO01-KA102-079624,  “Calitate in didactica formarii profesionale“ care-si propune  sa aduca o schimbare din partea cadrelor didactice VET prin modernizarea metodelor de predare-invatare si in modul de abordare a organizarii stagiilor practice

Proiectul are ca Obiectiv general: Modernizarea metodelor si tehnicilor de predare-invatare pentru 12 cadre didactice VET din liceu cu scopul de imbunatatire a calitatii si crestere a eficientei procesului educational

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1.Dezvoltarea pentru 12 cadre didactice VET a competentelor, abilitatilor de management institutional/al clasei/atelierului care sa conduca la proiectarea- organizarea pentru elevii VET a unor stagii de practica moderne, prin participarea acestor profesori la activitati de job shadowing 5 zile in perioada 05-09.09.2021 la organizatia Camera di Commercio, Industria, Artigianato e Agricoltura din Vibo Valentia din Italia

2.Intelegerea de catre cei 12 cadre didactice VET, participanti la mobilitate, a modelelor testate(instrumente moderne de predare si formare a elevilor din domeniul VET, modalitati de gestionare a unui parteneriat scoala-ag.economic) si transferul acestora in sistemul educational din institutia beneficiara.

   

Activitatile din proiect sunt vizite si activitati de job shadowing la org. de primire Camera di Commercio,Industria, Artigianato e Agricoltura, 3 agenti economici si o scoala VET  cu cele mai diverse specializari(de la comert la tehnicieni media), desemnati de catre aceasta. La intoarcerea din plasament cei 12 participanti trebuie sa realizeze un ghid metodologic prin contributia tuturor sub coordonarea echipei de implementare a proiectului inclusiv din partea partenerului de primire si minim 3 CDL-uri cu 3 ag.economici nationali revizuite si imbunatatite pornind de la modelele testate la mobilitate.

Selectia celor 12 cadre didactice ce predau discipline VET s-a realizat din totalul de 29 de cadre didactice din scoala, pe baza unei Metodologii de selectie ce a presupus 2 probe: Proba scrisa si Proba oral limba engleza.

Procesul de pregatire al celor 12 participanti, cadre didactice ce predau discipline VET a fost proiectat si organizat de echipa de implementare a proiectului astfel incat acestia sa fie foarte bine informati si conectati la finalitatile si obiectivele ce tin de stagiul practic ce s-a desfasurat la partenerul din Italia

Procesul de pregatire al celor 20(12) participanti,cadre didactice ce predau discipline VET va fi proiectat si organizat de echipa de implementare a proiectului astfel incat acestia sa fie foarte bine informati si conectati la finalitatile si obiectivele ce tin de mobilitatea,ce se va desfasura la partenerul din Italia, Camera de comert Vibo Valentia.

In cadrul proiectului au avut loc 3 cursuri de pregatire a celor 12 participanti ce s-au realizat  inainte de plecarea in stagiu,astfel:

Cursul de Pedagogia cu stagiului de 16 ore (mai 2021), prin care au fost transmise informatii specifice programului Erasmus+, cu prioritate asupra liniei Mobilitati VET;

Cursul privind pregatirea culturala de 10 ore (iunie 2021) in cadrul caruia a fost prezentat orasul Vibo Valentia, locul plasamentului, specificul economic, cultural si traditiile zonei; tara gazda, Italia; obiectivele turistice ce au fost vizitate in timpul liber (Pizzo,Tropea,Regio Calabria) cat si legislatia europeana cu privire la cetatenii comunitari aflati la studii sau la munca.

Cursul de pregatire lingvistica de 25 ore(iunie 2021)  prin care se va incuraja si persevera pe formarea capacitatii participantilor de intelegere si exprimare a unui mesaj oral(conversatie) in limba engleza.

Stagiul de formare a constat in 5 zile la organizatia de primire din Italia si vizite de studiu /activitati de tip job shadowing si workshopuri la 3 agenti economici si 1 scoala VET desemnati de aceasta, in perioada 5 – 9.09.2021.

Prin participarea la stagiu cei 12 participanti si-au dezvoltat  urmatoarele:

Cunostinte – competenta participantului de a selecta si utiliza strategii de predare eficiente adaptate elevilor in timpul stagiului; abilitati de management educational, necesare instruirii elevului, in activitatile stagiului practice desfasurat la agentul economic.

Abilitati – capacitatea participantului de a integra elevii in structurile agentului economic, la nivelul tehnologic actual/existent si de a raspunde cerintelor locului de munca, capacitatea participantului de a coopera si de a rezolva sarcinile profesionale in echipa si de a comunica in engleza cu formatorii si colegii in timpul activitatii de invatare la un nivel bun

Atitudini – instruirea capacitatii de a organiza si conduce stagii practice cu elevii la agentul economic ca partener,dupa modelul italian testat.

La intoarcerea din plasament cei 12 participanti vor realiza un ghid metodologic prin contributia tuturor sub coordonarea echipei de implementare a proiectului inclusiv din partea partenerului de primire si minim 3 CDL-uri cu 3 ag.economici nationali revizuite si imbunatatite pornind de la modelele testate la mobilitate.

Proiectul se va incheia in 27 decembrie 2021.